Met maar acht dweilorkesten werd FF Blazen toch nog een groot feest in Voorschoten (Foto’s: Scholtes Fotografie)
De hitte speelde dweilfestival FF Blazen toch parten. Tien van de in totaal achttien geplande bands zeiden af voor het evenement dat zaterdag in Voorschoten werd gehouden. De overgebleven acht maakten er alsnog een groot feest van.
“Er kwamen op het laatst toch veel afzeggingen”, reageert Michel van der Elst van het organiserende Voorschotense dweilorkest ‘Redelijk Onverantwoord’. “We hebben er alles aan gedaan om het evenement toch zo verantwoord mogelijk te houden. Inclusief een hitteplan. En dat is wat ons betreft goed gelukt. Helaas zagen sommige bands het toch niet zitten om naar Voorschoten af te reizen.”
Dat was jammer, want het weer viel uiteindelijk reuze mee. Een paar drupjes regen hier en daar en een aangenaam briesje maakte dat de temperatuur onder de dertig graden bleef. “Met de overige bands werd het toch een fantastische dag”, vindt Van der Elst.
Na een spetterend optreden van ‘Redelijk Onverantwoord’ volgde de prijsuitreiking in de Voorstraat. In de wedstrijdklassen won DAD Barst Los uit Driebergen. 3eigenwijs uit Delft haalde de dubbel binnen. De band won niet alleen in de leutklasse maar nam ook de publieksprijs mee naar huis. Muzikant van de dag was Arthur Gijzen met zijn geweldige drumsolo.








